09 april 2008

Spirogyra

Nu är april månads pulsvärmare färdiga. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om dessa. Jag gillar själva mönstret men jag är inte så förtjust i modellen. Tycker det är lite konstigt att handleden är större (bredare) än själva handen men, men nu är dom gjorda. Garnet jag valde är inte heller det bästa till detta mönster. Det är Rowan tapestry och det är lite ojämt i tjockleken vilket gör dessa pulsvärmare lite klumpiga. Min dotter fick ställa upp som fotomodell (lite stora till henne).

3 kommentarer:

Smycka sa...

Tycker de blev jättefina! Jag tyckte att mönstret var roligt att sticka.

Kram
Ulrica =o)

Emmas dagar sa...

De är fina tycker jag, snygga färgövergångar! Jag ska nog också sticka dem, fast jag inte är med i pulsklubben, ska bara bestämma garn först...

Anonym sa...

Hej där! Fina pulsvärmare, i min mening. Får jag lov att fråga var du får tag i Rowan-garner? Trevlig blogg, återkommer...
/annakajsaelisabeth