07 juni 2012

On the beach

Den har varit klar ett tag nu min On the beach men inte blivit fotad förrän idag :). Den här stickas uppifrån och ner på ett lite annorlunda sätt så att det blir som en isydd ärm istället för en raglanärm som man oftast brukar göra när man stickar uppifrån och ner. Denna är stickad i Cascade fingering köpt hos Garnkorgen. Ett tunnt mjukt ullgarn som inte sticks och dessutom har ett väldigt bra pris. Jag köpte 6 nystan 3 av varje färg och har ca ½ nystan kvar av varje färg. Stickad med stickor 4. Har fått ändra lite i mönstret då detta är skrivet för ett tjockare garn. Jag har gjort den lite figurformad istället för A-formad, och jag har gjort I-cord avmaskningar i nederkanten och på ärmarna.
Gillade denna så mycket så jag har en till på gång :) Samma garn som ovan men denna blir enfärgad i en turkos färg som går lite åt det gröna hållet vilket inte syns så bra på bilden.

Inga kommentarer: