18 januari 2012

Det gick :)

Jag har tovat ett par vantar till mig. Jag har gjort ett par ridvantar, tovat ska ju vara så varmt och stå emot väta så nu får vi se om jag håller mig varm om fingrarna när jag är ute och rider. Jag har stickat i drops alpaca med stickor nr 5,5. Jag har utgått från ett drops mönster med maskantal och lite längder sen har jag försökt placera lillfingret på ungefär rätt ställe och det gick faktiskt riktigt bra om jag gör fler så ska jag flytta ner lillfingret 1 cm då blir det perfekt :)

Före 45cm  långa.
Efter ca 30 cm långa

5 kommentarer:

Emilia sa...

Kul att tovningen funkade! Jättefina lovikavantar med!

Pixi sa...

Aha! Då har man tömmen där emellan då?! Kan inte så mycket om ridning men så måste det väl vara, kan jag tro, när de är tovade så skenar min fantasi iväg, sätt ögon på dem så har du ett par spökvantar..hehe..De blev jättebra tovade!!=)

teresa sa...

Vad kul med lillfingret - ska det vara så när man rider? Lovikkavantarna i ditt förra inlägg är superfina!

Smycka sa...

Ser jättefina och sköna ut. =o)

Anna-Karin sa...

fina- och säkert supervarma :-)