29 juli 2010

Semester

På semestern var vi ner till Åhus några dagar. Eftersom mina tröjor börjar bli lite stora att släpa med så började jag på en ny ;). Så nu har jag en Garter yoke cardi på gång igen. Denna gången stickar jag i garnet Lucca som jag köpte på Marias Garn förra sommaren.

En kväll hyrde vi film och sticksugen som jag var så stickade jag en disktrasa under filmen, ett bra projekt att ta till när det är dåligt ljus och brist koncentration som blir när man skall kolla på film samtidigt.

Jag passade också på att besöka en tygaffär som ligger på vägen ner till Åhus. Det måste vara Sveriges största?, herregud var mycket tyger och knappar. Men jag kände mig lite stressad när jag var där inne för familjen väntade utanför och tyckte att det var tråkigt så det blev tyvärr inga inköp. Nästa år skall jag nog åka dit själv så jag får strosa runt ifred.

 Några dopp i havet, på lite olika ställen runt Åhus blev det också :o)

1 kommentar:

Garntrollet sa...

Vad fin koftan ser ut. Blir nog mjuk och skön (förutom fin) i det härliga garnet. Jag ska sticka/virka disktrasor till alla mina släktingar (julklappar). Din ser jättefin ut.

Härliga bilder. Mysigt med bad när det går lite vågor.