04 oktober 2009

Axelvärmare och Blommor

I fredags stickade jag klart Annas Axelvärmare, den är stickad i Heavens Hand med stickor 5,5. Ett lätt, snabbt och roligt mönster. Kan täka mig att göra flera men då i tunnare garn. Jag har ännu inte blockat den.Här kommer en riktig goding i pelargonvärlden pelargonium schizopetalum, visst är den vacker! Dessa två blomsorter som jag fick i ett av mina hemlispaket från sussilull. Jag sådde lite försent så dom han inte riktigt igång och nu har frosten tagit dom. Kommer inte ihåg vilka sorter det var.

6 kommentarer:

Emmas dagar sa...

Vilken häftig pelargon!

Susilull sa...

Hade aldrig gissat att det var en pelargon, häftig!
Kul att se att det blev nått av fröerna, själv fick jag bara blad men inga blommor. Den blå tror jag var en Isop, och den rosa någon form av klint.

Susilull sa...

Hej igen, kom på att jag hade en fröpåse kvar av Isopen - det är en Anisisop och den är perenn. Så spara den så kommer den förhoppningsvis tillbaka nästa år!

teresa sa...

Schizon är ju bara helt underbar!

Emmas dagar sa...

Tack!
Ja jag blev riktigt nöjd med glasögonen till slut:-)

Smycka sa...

Vad fin din axelvärmare blev. =o)