11 juli 2009

Skåne

Nu har vi varit på en tripp till Kristianstad. Min sambos syster bor där så vi brukar åka ner och hälsa på några dagar på semestern. Här hemma har det regnat väldigt mycket när vi var borta men vi har haft hyffsat väder, så vi valde rätt dagar att åka bort :)

I onsdags åkte vi till Åhus och badade i havet (barnen badade, jag bangade!). Efter badet åkte vi och köpte Åhusglass "mums" dom är så generösa i den kiosken så om man beställer två kulor kan man dela det på fyra smaker :) Och får då fyra regäla kulor.
I torsdags gick vi på stan, denna veckan är det Kristianstad dagarna med massor av jippon och tivoli mm. Tyvärr inget garnspan...

Det blev inte så mycket stickning, mest i bilen på vägen ner och hem. Jag har stickat sockor till deras barn men fick inte med dom på bild. Fast dom är likadana som dom sockor jag nyss stickade. Och så har jag börjat på ett par nya sockor till mig men dom återkommer jag till.

Så här tomt var det på stranden fast det var hyffsat väder....

1 kommentar:

Sofia sa...

Ser inbjudande ut, havet! Nästan lika vackert som Gotland.. ;)
Va snygg den blir, den båtringade koftan med flätor!!! /Sofia