31 juli 2008

Garninköp

I dag åkte jag in till stan med familjen och strosade lite. Jag besökte två garnaffärer och kom inte ut tomhänt från någon av dom. I den ena köpte jag två nystan Fabel skall bli Spring forward augustis mönster i sockklubben och ett reanystan silketweed som kanske blir ett par muddar framöver? mest nyfiken på att provsticka i det. I nästa garnaffär köpte jag två nystan Bamboo från Hjertegarn till något av höstens kommande mönster i sockklubben.
Stickar just nu mest på February lady sweater men det går segt och långsamt frammåt. Jag vill blir klar NU...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!
Jag undrar om du kanske är intresserad av att följa med till Karin (som har ostbiten i Garnhammar) och färga garn den 17 augusti?
Hör gärna av dig!
Kram //B

teresa sa...

Alltid lika kul med nytt garn!!
Ska bli kul att se dina feb-sweater.
Du, en pelargonfråga; köpte en massa pelargonsticklingar i våras men de "vill sig" inte = är små o ynkliga o vill inte blomma o knappt växa. Vad gör jag för fel??

Marianne sa...

Jag har inte lyckats något vidare med mina i år heller. Min växer också dåligt.
Pellisar gillar sol, värme och gärna en svagare dos gödning i varje vattning.
En orsak till dålig växt kan vara ett ohyra som heter rotlöss de sprider sig lätt mellan krukorna och äter upp rötterna. Ett riktigt otyg som tyvärr är vanligare än man tror och väldigt svårt att blir av med.
Kan säkert finnas andra orsaker till dålig växt och blommning också.