25 april 2008

Garninköp

Jag har gjort en hel del inköp men jag har visst glömt att fota och lägga ut här.

Det här är Jitterbug i färgen Velvet plum från Garnkorgen. Lite skarpt i färgen, vi får se vad det blir av det längre fram.





Elegante och Merinosilke från Garnhärvan. Något av dessa garner hade jag tänkt till Juno Regina Kal:en men det blev inte så, lite för tunna just nu, ville ha mer garnkänsla till denna sjal.




Här är ett rosa/lila garn från Handpainted yarn köpt från Garnhärvan. Det hade jag också tänkt till Juno sjalen men jag gillade inte färgen eller den är fin men inte till Juno just nu, det är ett underbart mjukt och härligt garn. Så det blev ett inköp till och denna gången blev jag nöjd det blir Zitron Hand art färg irland.



Och till sist ett impulsinköp från Stäket. Ett grönmelerat reagarn som får ligga till sig lite, tills jag vet vad jag skall göra av det..

4 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Britt-Marie sa...

Så mycket härliga garner, gillar färgerna lila/plommon. Det ska bli kul att få se när de dyker upp som något projekt.

kram

Nettan sa...

åh vilka härliga garner

Anonym sa...

Å vad fina färger! Precis de där skulle jag kunna köpt också! :)