07 februari 2008

Mycket svart!

Igår började jag på Darcy, inte ett helt lätt mönster. Jag har fått börja om från början 3 gånger. Jag har fått skriva över mönstret på ett papper en sak per rad för att enklare kunna följa alla korta varv mm. Men nu är jag på gång. Jag har i dag varit in till den lokala garaffären som jag fått presentkort till. Jag köpte åtta nystan Rowan kid classic för att sticka Emily. Jag valde en svart färg här med, det är svårt att fota svart men den innehåller två olika svarta färger, en jättehärlig färgnyans. Det var svårt att välja för alla färgerna var fina i detta garn.

Nu vet jag inte vilken av modellerna jag skall göra först men kanske Darcy får vänta så att jag vet att garnet till Emily räcker, har lite svårt att tro att åtta nystan kan räcka, och stickar jag snabbt så kanske det finns kvar av samma färgbad om det skulle behövas.

Inga kommentarer: