12 januari 2008

Hemlisfrågor!

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om? Gillar det mesta men inte ren akryl.

2. Vilka är dina favoritfärger? Jag gillar nog det mesta men fastnar ofta för garn som innehåller rosa toner. Svart och Grått gillar jag också. Det beror helt på vad man skall göra.

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om? Orange och ljusgrön.

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?) Om jag köper nya blir det trä eller metall (Addis eller susanne's ädelträ)

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan? Har stickat sen jag var liten så någonstans mittemellan hamnar jag väl.

6. Dricker du kaffe? Te? Dricker båda men mest te.

7. Är du allergisk mot något? Nickel

8. Vilken slags musik tycker du om? Ja, vad svarar man här, pop, disco sånt som är på radion. (Avskyr dansband och Jazz)

9. Favoritgodis? Gillar det mesta är en godisråtta men på toppen står nog chokladen.

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.) Decoupage.

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv... Tröjor och sockor.

12. Prenumererar du på någon sticktidning? Ingen ren sticktidning men Allt om Handarbete.

13. Har du något drömprojekt på önskelistan? Nej inte direkt.

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått? Ja ibland. Mitt handledsmått är 16cm.

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare? Ja.

16. Stickar du sockor? Ja.

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.) Storlek 39. Jag brukar göra dom 23 cm, gillar inte om dom blir för stora.

18. När fyller du år? 31 Januari.

19. Stickar du med pärlor? Nej. (inte än så länge)

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?) Jag läser nog mest faktaböcker (hästar, stickning, decoupage, pelargoner mm.) Och en och annan roman.

Inga kommentarer: