01 november 2007

Nästan klar!

I går kväll blev jag så gott som klar med tröjan. Fram, bakstycke och ärmarna är färdigstickade. Nu skall jag bara blocka den, sy i hop axlarna och sticka en halskrage.

Förra sommaren köpe jag ett garn på kopparbergsmarken som jag skulle sticka en sjal av. Jag repade upp det jag gjorde då och har börjat på nytt igen. Det blir inget avancerat utan bara räta maskor och stickor nr. 12. Jag är ingen sjalmänniska så den är tänkt till att värma mig när jag sitter här framför datorn.

Jag har också varit på stan idag tillsammans med min dotter. Jag köpte ett nystan blått garn som jag skall göra pulsvärmare av med flätor på. Jag tänkte börja med dom nu i kväll så har även jag som så många andra flera olika stickningar på gång.

Igår hämtade jag ut två böcker som jag beställt från adlibris. Bonniers stora bok om stickning och en engelsk bok Whip your knitting into shape av jennifer stafford. Båda böckerna verkar väldigt bra och fyller en med en massa nya idéer.

Inga kommentarer: